E-mail marketing

01.
Hoe zit het nou?

Wat is e-mail marketing

Email marketing is een vorm van direct marketing. Omdat het bericht (de mail) direct naar de ontvanger wordt gestuurd. In deze mails vind je bijvoorbeeld aanbiedingen, nieuwsbrieven, klanttevredenheidsonderzoeken en meer. E-mail marketing automation is een geavanceerde manier van e-mail marketing. Bij deze automatische mail opdrachten worden berichten verstuurd met de juiste boodschap op het juiste moment. Hierbij kun je denken aan automatische felicitatie berichten voor de verjaardag van klanten of relaties. Een herinneringsmail dat een contract verlend moet worden. Of dat er nog een product in het winkelmandje zit bij een webshop. Met e-mail marketing automation worden e-mails vaker geopend omdat ze veel relevanter zijn voor de ontvanger

02.
Waarom e-mail marketing werkt

Voordelen van e-mail marketing

E-mail is en blijft populair

Er zijn al een aantal grote online kanalen verdwenen zoals Myspace en Hyves. Ook twitter wordt niet door iedereen gebruikt. Voor e-mail is dit gevaar een stuk kleiner

E-mail marketing is meetbaar

Met software zoals mailchimp kun je het aantal geopende e-mails bijhouden, aantal kliks op linkjes, aantal inschrijvingen bijhouden en veel meer. Voor webshops is het zelfs mogelijk om bezoekers een mailtje te sturen wanneer ze nog een product in hun winkelmandje hebben.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Afspraak maken
Chat openen